La aterizările pe Otopeni pot fi observate miile de vile noi construite în ultimii ani în zona de nord a Capitalei, dar şi tot mai mulţi "ochi" albaştri în mijlocul curţii, semn că investiţia într-o piscină personală reprezintă un lux pe care mulţi români şi-l pot permite. Investitiţia îşi arată utilitatea în special când termometrul bate spre 40 de grade.
O căutare pe internet după piscină, jacuzzi sau cadă de hidromasaj arată zeci de firme care pentru câteva mii de euro instalează un astfel de obiect în casă, gradină sau într-un centru spa.
Deşi după mai bine de doi ani de criză, în multe domenii companiile au fost "secătuite", în această industrie la o primă vedere mai există resurse. Poate pentru că cerere va fi întotdeauna pentru produsele de lux, după cum recunosc firmele implicate în industria premium. Dar a fost într-adevăr aşa sau piaţa a resimţit din plin recesiunea?
"Cererea este în creştere faţă de 2010, dar cu mult sub anul 2008 şi sub potenţialul pieţei. Vedem o stabilizare în cerere şi o mai mare deschidere din partea clienţilor", spune Lucian Azoiţei, director executiv al Hidrotek International, reprezentant în România al Jacuzzi Europe.
Jacuzzi Europe este parte a Jacuzzi Brands Corporation, organizaţie care deţine peste 300 de patente în domeniu, iar unul dintre centre este în Italia la Valvasone, oraşul din care provin fraţii Jacuzzi. În 1956, familia Jacuzzi a inventat printr-o întâmplare prototipul băii cu hidromasaj. Unul dintre cei şapte fraţi Jacuzzi suferea de artrită, iar pentru a-i alina durerile tatăl său a inventat un dispozitiv a cărui formă finală s-a concretizat în 1968.
În acest fel, s-au pus bazele unei industrii care a ajuns un accesoriu nelipsit în centrele spa, care au ajuns "la modă" astăzi atât de sine stătătoare, cât şi în ansambluri rezidenţiale sau hoteluri.
"Cel mai bun an a fost 200