China a inaugurat cel mai lung pod din lume peste apă. Construcţia, care face legătura între oraşul Qingdao şi districtul Huangdao, a fost finalizată în doar patru ani. Podul gigant, care are o lungime de 42 de kilometri, cât o cursă de maraton, a fost dat ieri în folosinţă. Autorităţile chineze estimează că în fiecare zi 30.000 de maşini vor circula pe el.
Podul Qingdao-Haiwan este cu aproape 5 kilometri mai mare decât Lake Pontchartrain Causeway, din Louisiana, care deţinea precedentul record mondial. Lungimea construcţiei este de 174 de ori mai mare decât Tower Bridge, care traversează râul Tamisa, din Londra. Peste zece mii de muncitori chinezi au lucrat la construirea podului, început de la capete spre centru. Podul chinez , căruia îi este garantată o durată de viaţă de 100 de ani, a costat peste 1,5 miliarde de dolari.
La construcţia sa au fost utilizate peste 450.000 tone de oţel şi peste 2,3 milioane de metri cubi de beton, echivalentul a 3.800 de bazine olimpice de înot pline ochi.. Cu acest pod care trece peste un golf, şoferii navetişti care trebuie să parcurgă ruta dintre Qingdao şi Haiwan, au un traseu mai scurt cu 30 de kilometri şi fac o economie de timp de aproximativ 20 de minute. Experţii se aşteaptă ca podul să genereze un venit de aproximativ 5,8 miliarde de dolari în primii 20 de ani de la intrarea în folosinţă.
Rezistent la cutremure şi taifunuri
Eforturile inginerilor proiectanţi de la compania chineză Shangdong Gausu au fost colosale: o înclinaţie mai mare cu un singur milimetru, ar fi putut duce la prăbuşirea întregii construcţii. Însă proiectul este încununat de succes.
Podul cuprinde şase benzi pentru maşini, iar autorităţile din China estimează că el va fi traversat în fiecare zi de cel puţin 30.000 de maşini. Viteza de circulaţie a autovehiculelor acceptată pe pod este însă de doar 80 de kilometri pe oră