Cornel Ion RFI RomaniaIn timp ce Radio Deutsche Welle a incetat sa mai emita in limba romana de la 1 iulie, renuntand la licenta audiovizuala pe care o detinea in Bucuresti, RFI Romania isi continua planurile de dezvoltare, cu un buget usor scazut fata de 2010. Despre reteta de adaptare la criza economica a RFI Romania si RFI International, dar si despre planurile de dezvoltare ale institutiei din tara noastra, precum si despre peisajul undelor radio romanesti, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Cornel Ion (foto), director Radio France Internationale Romania at RFI Romania.
DailyBusiness: Care este bugetul RFI Romania pentru 2011?
Cornel Ion: Bugetul pentru 2011 este de circa 800.000 euro, in scadere cu 3% fata de 2010. Cea mai mare parte vine de la compania mama din Franta, RFI Monde, care acopera necesarul de buget care ramane in urma veniturilor din publicitate (circa 20%). De mentionat ca reteta proprie a RFI Romania este in crestere cu 25% fata de 2010, ceea ce a condus si la o diminuare a subventiei cu circa 7 procente.
DB:Care este situatia veniturilor din publicitate atrase de RFI?
CI: Publicitatea nu o vindem printr-o agentie anume, colaboram cu mai multe agentii. Nu trebuie uitat ca RFI Romania nu este un radio comercial, scopul lui principal nu este de a face bani in Romania, ci de a fi o alternativa in peisajul media romanesc. Punctul forte al RFI Romania este calitatea audientei si nu volumul incasarilor publicitare. Suntem un radio profesionist, atasat fata de jurnalismul serios, care ofera informatiile si analiza necesare pentru a intelege ce se intampla in lume si pentru a putea lua decizii.
DB:Cati angajati are in prezent RFI International si cati are Romania?
CI:La RFI Romania lucreaza 12 jurnalisti la Bucuresti si 2 la Paris, 12 corespondenti in lume, care contribuie la realizarea a 15 emisiuni d