Staţiile TV locale abia dacă depăşesc 80.000 de telespectatori pe săptămână, conform unui studiu al audienţei lansat recent de compania ARBO TV. Oltenia 3TV (Dolj), RTT (Braşov) şi TV Galaţi-Brăila se numără printre cele mai vizionate staţii locale, potrivit unei cercetări ARBO TV şi Daedalus Consulting.
Televiziunile locale au avut mereu probleme cu atragerea de publicitate din partea clienţilor „cu greutate". De cealaltă parte, „greii" nu aveau cum să cumpere reclamă pe staţiile locale din lipsa de măsurători. Compania ARBO TV a lansat recent un studiu de audienţă pentru 21 de televiziuni de provincie menit să atragă atenţia investitorilor în publicitate. Cercetarea vrea să ofere o imagine asupra numărului de telespectatori ai staţiilor locale. Pe lângă audienţe, firma care s-a ocupat de cercetare a realizat şi profilul telespectatorilor. Cercetarea a fost realizată prin telefon de compania Daedalus Consulting pentru 21 de televiziuni în 49 de oraşe.
Pentru fiecare televiziune au fost intervievate 500 de persoane. Totuşi, studiul acoperă doar o parte din televiziunile locale, motiv pentru care nu poate fi întocmit un clasament real al celor mai vizionate staţii. Evident, posturile locale sunt departe de audienţele principalelor posturi generaliste cu acoperire naţională. Spre exemplu, Pro TV a avut în mai o medie de 329.000 de telespectatori pe zi, la nivel urban, iar Antena 1, 248.000. Alte staţii, precum OTV şi TVR 2, au avut 41.000, respectiv 35.000 de telespectatori.
În ceea ce priveşte audienţa localelor, cel mai urmărit post al studiului este Oltenia 3TV, lider pe piaţa staţiilor din Craiova, şi care este urmărit în medie de 84.488 de telespectatori pe săptămână, conform studiului ARBO TV. Staţia are o audienţă predominant masculină (59,4%), iar aproape o tremime din telespectatori sunt din segmentul de vârstă 35 - 44 de ani.
Tele