Piaţa de cumpărături online va atinge valoarea de un miliard de euro în următorii trei ani, principalele motoare de creştere fiind segmentele dedicate femeilor şi site-urile ce oferă cupoane de reduceri.
Potrivit Studiului de Comerţ Electronic din 2010 realizat de mai mulţi consultanţi din e-commerce şi prezentat în cadrul evenimentului Comerţul online, câştigător în criză realizat de revista BUSINESS Magazin în parteneriat cu Raiffeisen Bank, Visa, Netopia System şi Gecad ePayment, valoarea medie a unei cumpărături făcute online în România a crescut faţă de anul 2008. Aşadar, o comandă medie pe segmentul de îmbrăcăminte/încălţăminte a crescut de la 177 de lei, cât a fost în 2008, la 232 de lei în 2010, la fel şi pe segmentul de produse cosmetice/farmaceutice care a crescut de la 117 lei în 2008 la 149 lei în 2010, precum şi segmentul articole pentru copii: de la 56 lei în 2008 la 87 lei în 2010.
Deşi valoarea tranzacţiilor, în general, a fost în creştere în ultimii ani, segmentul IT a scăzut cu aproape 50%, de la 1.214 de lei în anul 2008 la 651 de lei în anul 2010. Piaţa online de comerţ pe segmentul electronice, electrice şi IT este de aproximativ 250 de milioane de euro, dar dacă luăm în calcul şi serviciile şi toate segmentele pieţei de comerţ valoarea totală se duce spre un miliard de euro.
Cumpărătorii online din perspectiva Raiffeisen au o vârstă cuprinsă între 20 şi 40 de ani (67% dintre aceştia), în mare parte sunt din Bucureşti (peste 40%), sunt bărbaţi în proporţie de 67%, în timp ce restul sunt doamne şi suma medie cheltuită lunar este de aproximativ 560 de lei.
"Cu toate că cifrele arată o creştere pe majoritatea segmentelor de pe piaţa de comerţ electronic, românii nu au încredere în această formă de comerţ" a spus Cristian Herghelegiu, business strategist la ePayment.
Conform unui studiu făcut