Compania Nationala Posta Romana a anuntat recent ca isi va infiinta un broker de asigurare, dar si o banca. Pentru companie se stie care vor fi efectele: cresterea veniturilor suplimentare. Ce va presupune insa acest lucru pentru romani si pentru piata de asigurari?
Brokerul se va numi Asigurari Posta Romana.
Specialistii din domeniu inca nu vad exact care ar fi efectele lansarii brokerului, tinand cont si de faptul ca ar putea dura peste trei luni pana ce acesta va primi autorizatia de activitate din partea autoritatilor.
Totusi, intrarea acestui nou jucator pe piata va fi simtita cel mai mult de romanii din mediul rural, in conditiile in care Posta are foarte multe oficii in intreaga tara, in care va putea promova asigurarile.
Printre tipurile de polite accesibile prin intermediul retelei postale se vor numara politele de raspundere civila obligatorie (RCA), polite de asigurare impotriva dezastrelor naturale (PAD), cele facultative de locuinta si cele facultative de calatorie.
"Faptul ca Posta Romana este prezenta cu niste oficii in catune foarte micute este un lucru bun, deoarece institutia va putea sa promoveze conceptul de asigurare macar prin aceea ca afiseaza acolo o denumire a politei respective", a declarat Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale ale Societarilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR).
"Ii mai scuteste de un drum pe oameni, desi au mai aparut agenti si asistenti in brokeraj si in mediul rural. Deci, nu intra (oficialii Postei, n.r.) chiar pe o piata virgina", a mentionat Andriescu.
De aceeasi parere este si Viorel Vasile, managing partner in cadrul Safety Broker, care a spus ca brokerul Postei ar aduce asigurarile mai aproape de oamenii de la tara, fiind vizate in principal politele de locuinte.
"Ar fi benefic pentru