Încrederea populaţiei şi companiilor în economia românească s-a îmbunătăţit uşor în iunie, percepţia îmbunătăţindu-se cel mai mult în sectorul de retail, potrivit unui sondaj efectuat lunar de Comisia Europeană (CE).
Indicatorul CE al încrederii în economia românească a avansat de la 93,1 puncte la 93,7 puncte. Cel mai rapid avans a avut loc în comerţul de retail, cu 2,3 puncte, la 3,3 puncte. Percepţia populaţiei faţă de economie s-a îmbunătăţit cu 1,9 puncte, de la -42,6 puncte la -40,7 puncte. Evoluţii negative au avut componenta privind serviciile, care a scăzut cu 0,5 puncte, la 4,7 puncte, şi cea referitoare la industrie, care a coborât de la -1,8 puncte la -2 puncte.
La nivelul Uniunii Europene, indicatorul privind încrederea populaţiei şi companiilor în economie a scăzut uşor, de la 105,4 puncte la 104,4 puncte, iar în zona euro cu 0,4 puncte, la 105,1 puncte. Declinul din UE a fost determinat de scăderea încrederii în industrie şi servicii, în timp ce percepţia în rândul populaţiei, serviciilor, comerţului de retail şi construcţii a fost stabilă.
Încrederea populaţiei şi companiilor în economia românească s-a îmbunătăţit uşor în iunie, percepţia îmbunătăţindu-se cel mai mult în sectorul de retail, potrivit unui sondaj efectuat lunar de Comisia Europeană (CE).
Indicatorul CE al încrederii în economia românească a avansat de la 93,1 puncte la 93,7 puncte. Cel mai rapid avans a avut loc în comerţul de retail, cu 2,3 puncte, la 3,3 puncte. Percepţia populaţiei faţă de economie s-a îmbunătăţit cu 1,9 puncte, de la -42,6 puncte la -40,7 puncte. Evoluţii negative au avut componenta privind serviciile, care a scăzut cu 0,5 puncte, la 4,7 puncte, şi cea referitoare la industrie, care a coborât de la -1,8 puncte la -2 puncte.
La nivelul Uniunii Europene, indicatorul privind încrederea populaţiei şi companiilor în economie a