Ce fac producătorii români de mezeluri când consumul de pe piața internă se încăpățânează să scadă? Răspunsul e ușor de intuit.
Pentru că piaţa internă nu prea dă semne de revenire - după scăderile din ultimii ani - producătorii români de mezeluri au fost nevoiţi să-şi modifice strategia de dezvoltare din mers. Întârzierea redresării vânzărilor a făcut destule victime, dar i-a şi ajutat pe unii.
De exemplu, în cazul Cris-Tim, liderul pieţei interne a mezelurilor, criza a fost chiar o binecuvântare, după cum spune Radu Timiş, cofondator al afacerii alături de soţia sa. Adică, în plină criză, compania a reuşit să-şi mărească productivitatea şi eficienţa - ca un detaliu de culoare, Timiş a raționalizat inclusiv aerul condiţionat.
Livrările la extern au reprezentat o carte pe care o joacă şi Neculai Apostol, proprietarul unui alt producător important de mezeluri - grupul de firme Kosarom din Paşcani (judeţul Iaşi), cu o cifră de afaceri de 45 milioane de euro în 2010 şi cu activităţi în agricultură, zootehnie, prelucrarea cărnii şi comerţ.
Află pe forbes.ro care a fost strategia aplicată de producătorii de mezeluri şi pe ce pieţe s-au extins
Vezi pe forbes.ro la ce sumă a fost evaluat Radu Timiş în Top 500 Miliardari