"Trenul" fondurilor europene a atras, cu mic, cu mare, o serie de companii care activează pe piaţa românească. Multe dintre ele s-au poticnit încă din faza de depunere a dosarelor şi nu au reuşit să le obţină, însă o parte dintre ele au avut mai mult succes şi au putut să-şi acopere o parte din investiţii prin fonduri nerambursabile. Henkel România este unul dintre giganţii care au luat trei milioane de euro pentru construirea unei fabrici de materiale de construcţii în judeţul Neamţ.
Deşi au anunţat că au teren şi autorizaţii pentru a treia fabrică în România încă de anul trecut, germanii de la Henkel au mai amânat momentul demarării efective a lucrărilor pentru anul 2011. Investiţia totală în acest obiectiv se ridică la 10 milioane de euro, din care 30% sunt bani europeni, iar restul provin din fonduri proprii ale companiei.
Această a treia fabrică va majora cu aproape 40% capacitatea de producţie de materiale de construcţii a Henkel în România, până la 700.000 de tone pe an, în condiţiile în care cele două fabrici de adezivi şi alte materiale de construcţii ale grupului, din Pantelimon şi Câmpia Turzii, pot livra până la 500.000 de tone pe an.
Cum explică însă Henkel decizia de a construi o fabrică de o asemenea amploare într-o perioadă în care industria materialelor de construcţii încă nu reuşeşte să iasă din criză?
"Noi am ajuns la un moment dat la un grad de utilizare aproape maxim, în special în perioada iulie-august-septembrie, astfel că a apărut firesc ideea de a extinde capacitatea de producţie", spune Andrei Dumitrescu, directorul de marketing şi vânzări al diviziei de adezivi a Henkel.
"Poziţia de pe piaţă ne permite să luăm astfel de hotărâri, deşi nimeni nu neagă că există o doză de risc, ca în orice decizie de business. Considerăm că există un potenţial enorm pentru construcţii în România", explică Dumitrescu.