72,11% dintre respondentii unui studiu recent privind comertul online din Romania au spus ca nu au intampinat niciun fel de problema in folosirea site-ului/magazinului/magazinelor de pe care au cumparat. 11,08% au declarat ca filtrele de sortare ale produselor erau prost definite sau functionau defectuos.
9,26% dintre respondenti s-au aratat dezamagiti de timpul de incarcare mare al site-ului. 30% dintre clientii care intampina probleme in relatia cu magazinul nu iau niciun fel de atitudine.
Varsta medie a respondentilor unui studiu recent care au cumparat online a crescut, reflectand exact populatia activa, de la 27 de ani in 2008 la 31 de ani in 2010 si inceputul lui 2011, rezulta dintr-un sondaj al GpeC, in Romania.
La studiu au participat peste 5.700 de respondenti, varsta medie a acestora fiind de 32 de ani.
Fata de 2008, se percepe o crestere majora a numarului de someri care navigheaza pe Internet, fapt care reflecta realitatea economica ( de la 3% la 7,4%). De asemenea, faptul ca populatia adulta/activa este tot mai prezenta pe Internet este intarit si de scaderea cu aproximativ 8% a numarului utilizatorilor care sunt elevi sau studenti.
Din studiu rezulta ca sunt tot mai putini cumparatori online care achizitioneaza produse/servicii numai de la magazine online din strainatate, lucru pozitiv pentru magazinele online romanesti. Numarul celor care cumpara online din strainatate a scazut de la 3% in octombrie 2008 la 1,8% in decembrie 2010.
Procentul respondentilor femei care nu cumpara online a crescut destul de mult fata de 2008 (cu aproximativ 8%). In 2008 procentul femeilor care au declarat ca nu cumpara online era de 51,47% iar in decembrie 2010 acesta este de 59,50%.
Creste cu aproximativ 9% numarul respondentilor care au studii superioare si nu cumpara online. In 2008, ponderea era de 32%, in timp ce in 2010