Cercetătorii Asociaţiei Internaţionale pentru Studiul Obezităţii (IASO) avertizează că firmele producătoare de fast-food sau alte tipuri de mâncare nesănătoasă folosesc internetul pentru a-şi direcţiona produsele - bogate în sare, zahăr şi grăsimi - către copii, scrie Telegraph.
Firme precum McDonald's, Nesquik, Kellogg's (cereale), Haribo (jeleuri) au fost criticate pentru marketingul lor orientat către copii. Haribo şi Nesquik folosesc jocuri online pentru a atrage copiii, iar Kellogg's promovează cerealele cu ciocolată în rândul celor mici, deşi produsul este destinat adulţilor.
Unul din zece copii britanici este obez
"Companiile pot folosi, în prezent, multe canale pentru a încuraja copiii să consume anumite produse şi să le promoveze, la rândul lor, prietenilor. Acest lucru se face fără controlul părinţilor, ceea ce duce la o expunere permanentă a copiilor la mâncărurile nesănătoase", spune dr. Tim Lobstein, de la IASO, autorul cercetării.
El a precizat că principala problemă este că fiecare companie are reguli proprii în ceea ce priveşte vârsta copiilor cărora li se poate adresa. Lobstein cere, astfel, instituţiilor guvernamentale să creeze "standarde naţionale şi internaţionale" comune, pentru a proteja sănătatea copiilor.
Unul din zece copii sub şase ani din Marea Britanie este catalogat drept obez.
Cercetătorii Asociaţiei Internaţionale pentru Studiul Obezităţii (IASO) avertizează că firmele producătoare de fast-food sau alte tipuri de mâncare nesănătoasă folosesc internetul pentru a-şi direcţiona produsele - bogate în sare, zahăr şi grăsimi - către copii, scrie Telegraph.
Firme precum McDonald's, Nesquik, Kellogg's (cereale), Haribo (jeleuri) au fost criticate pentru marketingul lor orientat către copii. Haribo şi Nesquik folosesc jocuri online pentru a atrage copiii, iar Kellogg's promovează cerealele cu ciocolată în