Autoturisme extravagante, acoperite cu pietre preţioase, atrag privirile în mari saloane. Nu oricine îşi permite să cumpere un astfel de bolid. După cum puţini sunt aceia care ar fi dispuşi să scoată „din buzunar” aproape 500.000 de dolari pentru a-şi achiziţiona un pian de cristal roz, alb sau auriu... / Foto: Toru Hanai / Reuters Despre lux, numai de bine, afirmă specialiştii. Jurnalista Lucia Van Der Post, fost redactor-şef al revistei How to Spend It, susţine că, în următorii zece ani, „conexiunile emoţionale ale consumatorilor” vor determina trendul pe piaţa produselor şi serviciilor de lux. Într-un discurs susţinut în faţa unui numeros auditoriu, format numai din producători de şampanie, jurnalista a vorbit despre evoluţia acestei pieţe în ultimele decenii – de la bijuteriile scumpe la jucăriile dintre cele mai de soi şi până la experienţe de amploare care hrănesc sufletul.
Aaron Simpson, cofondator al clubului Quintessentially (a cărui „filosofie” constă în teza că viaţa este prea scurtă pentru a o parcuge cu second-hand-uri şi mizilicuri), este de acord cu Van Der Post: „Astăzi, oamenii vor să se simtă atinşi emoţional de propriile experienţe, de aceea şi-au stabilit priorităţi noi, cum ar fi preocupările pentru etică şi durabilitate. Oamenii îşi doresc să aibă parte de experienţe unice, pe care să le simtă din toate încheieturile şi de care să-şi amintească mereu cu plăcere. Aşa cum s-a întâmplat, de exemplu, în Australia, unde un tânăr îndrăgostit a reuşit să obţină o autorizaţie de închidere a podului din Portul Sydney pentru a se urca pe un stâlp şi a-şi cere iubita în căsătorie”.
Luxul a fost şi va rămâne o afacere extraordinară. Potrivit analiştilor citaţi într-o emisiune difuzată de BBC, previziunile arată că această piaţă va creşte, în cursul lui 2011, cu 8% faţă de anul precedent, iar în luna decembrie va ajunge