Dacă în urmă cu jumătate de an se părea că exploatarea portuară de pe sectorul Dunării Maritime este pe punctul de a depăşi criza, cunoscând o creştere a volumului de mărfuri, în primul semestru al lui 2011 e remarcată o nouă scădere în raport cu evoluţiile din primele şase luni din 2010.
Dacă în primul semestru al lui 2010 prin porturile maritime din Tulcea, Galaţi şi Brăila au fost operate 2.487 nave, dintre care 2.146 fluviale, iar 341 nave maritime, traficul fiind de 5.055.000 tone, scăderea înregistrată în primele şase luni ale acestui an este de aproape 10%. „Din punctul meu de vedere, traficul portuar este mai slab decât anul trecut.
Aşteptăm o revigorare după luna iunie, când o să apară în structura mărfurilor operate şi cerealele. Deocamdată, traficul este la 90-95% din traficul de anul trecut. Aveam, la vremea asta, în jur de 1-1,2 milioane de tone, dar anul acesta avem 900.000-950.00 tone lunar", declară directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, Mihai Ochialbescu.
În primul semestru al lui 2010, Portul Galaţi se remarca prin cel mai mare volum de mărfuri operate, 1.322 nave, respectiv 2.936.000 tone de mărfuri, urmat de Portul Brăila, cu 625 nave (982.000 tone marfă) şi Portul Tulcea 540 nave (1.138.000 tone marfă).
Scăderea de acum este provocată de o scădere a volumului de mărfuri operate prin Portul Galaţi, ca urmare a reducerii cantităţilor de materii prime şi laminate tranzitate prin Portul Mineralier Romportmet SA Galaţi, ce face parte din trustul ArcelorMittal. „Scăderea traficului portuar este în strânsă legătură cu activitatea Combinatului Siderurgic. Combinatul are o mică scădere, tuşeşte", a adăugat directorul APDM Galaţi.
Din operarea portuară la Dunăre lipseşte în continuare transportul containerizat, aceasta fiind o consecinţă a scăderii înregistrate la nivel mondial. „În general, din p