Constructorul de automobile Dacia a expediat de la uzina anul trecut 341.872 de masini, dintre care 36.055 de unitati in tara si 305.817 la export, pretul pentru livrarea unui autoturism fiind de circa 5% din pretul acestuia.
Dacia a platit anul trecut peste 170 de milioane de euro pentru transportul celor 341.000 de masini, daca avem in vedere un pret mediu de 10.000 euro pentru un exemplar, intrucat Duster reprezinta cel mai mare procent din productie.
Pentru transportul automobilelor, Dacia lucreaza cu mai multe companii, insa contractul cel mai mare il are cu compania franceza Gefco, parte a grupului francez Peugeot Citroen, care mai efectueaza servicii in Romania si pentru Renault, L'Oréal, Ikea, Michelin, Philips, PSA, Ford.
Gefco a transportat anul trecut circa o treime din autoturismele Dacia, peste 90.000 de unitati, potrivit lui Christophe De Korver, directorul general Gefco Romania, care a ales transportul pe calea ferata in locul celui rutier.
“Preferam transportul automobilelor Dacia cu trenul, pentru ca in Romania este cu circa 20% mai ieftin decat cu camioanele. Un tren cu 20 de vagoane poate transporta 270 de masini. Trenul cu o lungime de 700 de metri este descarcat in doua ore, formalitatile pentru el dureaza in total 10 ore din momentul in care a sosit, pentru ca masinile sunt verificate daca au suferit daune atat pe tren, cat si dupa ce au fost parcate”, a precizat De Korver.
Transportul vehiculelor Dacia se face cu camionul in Romania, Turcia, Europa Centrala si de Est (550 camioane / saptamana), cu trenul in Europa de Vest (13 trenuri / saptamana) si multimodal (tren-vapor) in Europa de Vest, Orientul Mijlociu, Tarile Golfului si Africa.
Modelele Dacia ajung de la Mioveni pe pietele din Spania, Algeria, Franta, Germania, Belgia, Portugalia, Serbia, Polonia, Olanda, Italia.
In Romania, trenurile de t