PDL şi Preşedintele se luptǎ pentru regionalizarea ţǎrii. Întâmpinǎ însǎ rezistenţǎ din partea iredentiştilor maghiari şi a forţelor retrograde, care doresc conservarea domeniilor baronilor locali. Cel puţin aceasta este teza pe care o promoveazǎ principalul partid de guvernǎmânt.
Numai cǎ pentru a promova regionalizarea, trebuie sǎ ai un proiect. Ori, câteva linii trasate pe hartǎ n-au fost niciodatǎ, într-o democraţie, un proiect de lege. Au fost uneori bazǎ pentru un dictat, sau un ultimatum. Cele câteva lozinci servite ulterior ("vor circula hârtiile, nu oamenii", "se va descentraliza, mutându-se decizia mai aproape de cetǎţeni") nu pot constitui o bazǎ serioasǎ de discuţii.
Dacǎ toatǎ reforma administrativǎ s-ar reduce la transformarea fostelor regiuni de dezvoltare în judeţe, pǎstrând toate atribuţiile acestora, totul ar deveni un coşmar. Imaginaţi-vǎ, spre exemplu, cazul unui inspectorat şcolar. Inspectori din Constanţa, care ar avea de inspectat şcoala generalǎ din Soveja (Vrancea), ar avea de parcurs un drum de vreo 6 ore, cu o maşinǎ bunǎ şi fǎrǎ oprire. Cu alte cuvinte, ar pierde douǎ zile în loc de una, deci ar trebui dublat personalul, iar cheltuielile de deplasare ar creşte exponenţial.
Sǎ mai facem un exerciţiu de imaginaţie. Aţi vǎzut, desigur, la fiecare scrutin electoral, imaginile cu zecile de preşedinţi ai secţiilor de vot, obosiţi şi nemâncaţi, care dorm pe sacii cu buletine pe treptele comisiei electorale judeţene, aşteptându-şi rândul sǎ predea documentele. Imaginaţi-vǎ scenele respective cu un numǎr de personaje multiplicat cu şase-şapte, şi timpul de aşteptare aidoma.
Evident, am simplificat excesiv lucrurile, dar nu-i vina mea - astea-s informaţiile care mi s-au referit. Dacǎ ar explica d-na Udrea cum ve reuşi ca, fǎcând un singur Inspectorat de Stat în Construcţii sǎ deserveascǎ acelaşi teritoriu pe care-l acopereau