Ce-i lipseste Romaniei pentru a lua banii UE. Bancherii spun ca Romania ar fi atras mai multi bani europeni daca ar fi existat o mai buna coordonare intre institutiile implicate. Reprezentantii mediului bancar considera oportuna aparitia unei voci comune care sa gestioneze absorbtia fondurilor comunitare. Romania are nevoie de o voce comuna in materie de proiecte europene pentru a putea creste gradul de absorbtie, considera specialistii din sectorul bancar. Altfel, in lipsa unei corelari intre institutiile implicate direct - banci, firme de consultanta, autoritati si mediul de afaceri -, tara noastra risca sa ramana codasa la acest capitol, scrie Adevarul.
Metamorfoza Dacia: de la "merge si-asa" la rigoare japoneza. In 2011, Dacia a vandut clientilor romani mai putin de 10% din totalul autoturismelor asamblate la Mioveni. Paradoxal, acum 11 ani, doar 5% din productie era destinata exportului. Cu sau fara piata romaneasca, productia creste. Cand a achizitionat 51% din capitalul uzinei romanesti de la Mioveni, in 1999, sloganul "nu ne vindem tara" suna straniu in urechile investitorului francez Renault. Grupul din Hexagon tocmai cumparase o "gaura neagra" care platea 30.000 de muncitori si producea 86.000 de vehicule de o calitate indoielnica, pe care le vindea aproape exclusiv romanilor. Au urmat ani grei, in care concedierile curgeau pe banda rulanta, angajatii veneau la serviciu conform lozincii "noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc", iar numarul de masini produse scadea vertiginos, scrie Capital.
Seful celui mai mare fond din lume: Acum este momentul sa investesti 100% din portofoliu in actiuni. Larry Fink, unul dintre cei mai puternici investitori ai lumii, spune ca ar investi toti banii in actiuni in aceste momente. "Nu mi-e teama de titluri de stat, dar daca mi-ar da contabilii voie as investi 100% din portofoliu in actiuni", a declar