Guvernul Boc a promis Fondului Monetar Internaţional înfiinţarea autorităţii metropolitane de transport în Bucureşti, care să includă transportul public de suprafaţă şi metroul.
"Până la sfârşitul lunii august, Guvernul va stabili cadrul legislativ pentru noua autoritate metropolitană de transport din Bucureşti, care va supraveghea atât Metrorex, cât şi sistemul public de transport din Bucureşti (Metrorex). O altă lege va permite ajustarea de tarife, dincolo de sistemul actual de indexare cu inflaţia, în conformitate cu planul de acoperire a cheltuielilor curente din venituri şi a cheltuielilor de capital din subvenţii. Metrorex îşi va diminua costurile de întreţinere cu cel puţin 30% până la sfârşitul anului", se arată în scrisoarea de intenţie a guvernului Boc către FMI.
Proiectul unei Autorităţi Metropolitane care să includă RATB şi Metrorex este vechi de doi ani şi jumătate şi, chiar dacă s-a lucrat la un proiect de act normativ în acest sens, el nu s-a materializat încă. Noua entitate ar fi urmat să beneficieze de fonduri de la bugetul de stat, dar şi de la bugetul Primăriei Capitalei.
Sigur că există ţări în Europa în care metroul şi transportul public de suprafaţă fac parte din aceeaşi entitate, iar acest lucru s-a stabilit încă de la începuturile transportului public (aşa cum este cazul Franţei), dar în majoritatea capitalelor europene civilizate cele două fac parte din autorităţi de transport public separate.
În "buna" tradiţie românească, guvernul Băsescu-Boc, mânat cu biciul de la spate de FMI, ia hotărâri pe genunchi şi decide aşa peste noapte să pună de-a valma două unităţi de transport public uriaşe: Metrorex şi RATB. Fără un plan prealabil, fără studiu de impact, fără o minimă organizare, se trântesc în aceeaşi oală două autorităţi de transport public cu regim de organizare şi funcţionare diferit, care ţin de entităţi diferite