În 21 iunie, 18 șoferi care au alimentat cu motorină de la o benzinărie Rompetrol s-au trezit cu apă în rezervor. Aceasta se infiltrase în rezervoarele benzinăriei de la o conductă spartă din apropiere.
Totul e bine când se termină cu bine. În prezent, la o săptămână de la incident, lucrurile par să se fi rezolvat. Șoferii au fost despăgubiți integral, iar Rompetrol a luat măsuri speciale pentru ca astfel de incidente să nu se mai repete în stațiile sale de distribuție carburant.
Compania a suportat atât reparaţia autovehicolelor avariate (transportul şi piesele / service-ul aferent), cât şi alte cheltuieli suplimentare, precum cazarea acestora, contravaloarea carburantului sau asigurarea unei maşini la schimb. Pentru remedierea defecţiunilor reclamate de cei 18 clienţi care au alimentat cu motorină din staţia Rompetrol Soveja Constanţa, compania a achitat aproximativ 72.000 lei, la care se adaugă şi sumele alocate pentru reabilitarea și modernizarea echipamentelor aferente rezervorului de carburant, sau pentru curăţarea acestuia şi repunerea în funcţiune a pompei de motorină.
Se vor suplimenta măsurile de prevenire a unor incidente similare
Ancheta internă a companiei a arătat că incidentul a survenit ca urmare a fisurării conductei subterane de apă ce face legătură dintre reţeaua publică locală şi căminul staţiei, situat înafara acesteia, la aproximativ 3 metri. Presiunea apei, volumul şi densitatea dintre cele doua lichide (apa, motorină), dar şi timpul şi modul de propagare au determinat avarierea unor echipamente (garnituri, izolaţie) aflate în căminul de vizitare a rezervorului de carburant. Acești factori nu au permis activarea rapidă a sistemelor de protecţie şi alarmare pentru infiltraţiile de apă, deși rezervorul a fost realizat şi funcționează în acord cu toate prevederile legale privind amplasarea, protecţia, dotarea cu sisteme de