Începând de astăzi, turiştii nemulţumiţi de serviciile prestate de unii agenţi economici de pe litoral se pot adresa comisarilor de la Protecţia Consumatorilor prezenţi la: hotel Ovidiu (pentru zona Mamaia), sediu BTT Costineşti (zona Eforie - Costineşti) şi hotel Mioriţa (zona Olimp şi Vama Veche).
De asemenea, este pus la dispoziţie numărul 0800 080 999 - linie telefonică cu apelare gratuită din reţeaua Romtelecom, precum şi adresa site-ului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro. La ce să fiţi atenţi Prezent la Constanţa, la inaugurarea acţiunii Comandament Litoral 2011, Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale a Protecţiei Consumatorilor (ANPC), a declarat că turiştii trebuie să îşi cunoască bine drepturile. „Hotelierii trebuie să asigure o gamă diversificată de servicii suplimentare, cuprinse în tariful de cazare sau cu plată separat. Astfel, la o unitate de 4 sau 5 stele trebuie să cel puţin 15 servicii, la cele de trei stele - 12 servicii, la două stele - 8 servicii şi la o stea - 5 servicii“, a spus Constantin Cerbulescu. Constantin Cerbulescu, șeful Autorității pentru Protecția Consumatorilor, a inaugurat Comandamentul Litoral
Turiştii sunt atenţionaţi să nu cumpere pachete de servicii turistice de la agenţii fără o documentare prealabilă. „Preţurile stabilite în contracte nu pot fi majorate în cursul celor 20 de zile calendaristice care precedă data plecării“, spune Cerbulescu. De asemenea, turiştii sunt sfătuiţi să acorde o atenţie deosebită stării de curăţenie din unitate, să analizeze lista de meniu şi respectarea preţurilor, modul de prezentare a personalului de servire, emiterea chitanţelor. În ceea ce priveşte activităţile de agrement, turiştii au dreptul să reclame agenţii economici care nu respectă, spre exemplu, delimitarea zonelor dedicate sporturilor nautice sau lipsa postului de prim