S-a deschis Comandamentul Litoral 2011, un birou special creat de către Protecţia Consumatorului. Asociaţia patronală de pe malul mării susţine că ministerul îi controlează la sânge. „Clientul, dacă nu-i place, nu mai vine la anul”, spun hotelierii. Sursa: EVZ
Comandamentul Litoral 2011, coordonat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), s-a deschis ieri la Constanța, în prezența președintelui ANPC, a prefectului de Constanța și a agenților economici, hotelieri și administratori de terase și restaurante.
Comandamentul Litoral 2011 va funcționa în Mamaia, Costinești și Neptun, locații unde turiștii pot suna pentru sesizări, la telefonul consumatorului 0800.080.999. Comisarul șef al Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Dionisie Culețu, le-a pus în vedere că ”în 2010 au fost înregistrate peste 220 de reclamații din partea turistilor nemulțumiți de condițiile de cazare, masă și agrement, cum ar fi: mobilier vechi, igienă precară în camere, lipsa apei calde, mic dejun nediversificat, plaje murdare, toalete nigienizate.
Comisarul șef a fost însă contrazis de hotelieri. Președintele Asociației Patronale Mamamia, Nicolae Bucovală, le-a atras atenția reprezentanților ANPC că agenții economici de pe litoral au fost copleșiți de controale din partea tuturor instituțiilor cu atribuții în domeniu. ”Mă așteptam ca măcar acum, în 2011, să observați că atât în zona hotelieră cât și în cea de servicii se înregistrează îmbunătățiri substanțiale”, s-a adresat el reprezentanților ANPC.
Pe de altă parte, Dumitru Lascu, patronul unui complex hotelier din Năvodari, întors în țară după ce a stat în America 20 de ani, a declarat pentru EVZ că ”acțiunile de control în timpul sezonului estival nu sunt neapărat necesare. Controlorul suprem este turistul și, dacă el nu este mulțumit, la anul nu va mai ven