Noul Golf decapotabil e mai ieftin decât concurenţii direcţi, Peugeot 308 CC şi Renault Megane Coupe-Cabrio, dar mai scump decât SUV-ul compact Volkswagen Tiguan. Sursa: VWSursa: VWSursa: PEUGEOT
1 /.
Fără a fi o regulă obligatorie, te-ai aştepta ca, între două modele din acelaşi segment, unul german, altul francez, primul să fie mai scump. Măcar după aplicarea câte unui discount. Aşa după cum, la o evaluare superficială, ai fi tentat să consideri că un SUV ar trebui să aibă un preţ mai mare decât a unui cabriolet, dacă ambele autoturisme sunt produse de aceeaşi marcă, iar modelul decapotabil nu este o apariţie exotică, ci doar o extensie a unei game populare.
Vara surprizelor
Concret, Volkswagen a lansat, săptămână aceasta, în România, versiunea cabriolet a modelului Golf, cu un preţ minim de 21.056 de euro (inclusiv TVA). Concurenţii direcţi ai automobilului german, două modele compacte decapotabile "made in France" – Peugeot 308 CC şi Renault Megane CC (ediţia specială Floride) – costă sensibil mai mult: 25.184, respectiv 24.900 de euro cu TVA inclusă.
De altfel, strategia de preţ Volkswagen pentru Cabrio a fost atât de agresivă, încât a plasat noua extensie a gamei Golf foarte aproape de modelul decapotabil subcompact (mai mic) Peugeot 207 CC – 20.599 de euro cu TVA – al treilea cel mai ieftin reprezentant al acestui segment în România (după smart Cabrio – 14.421 de euro – şi Mazda MX-5 – 19.090 de euro).
Tot în această vară, Volkswagen a relansat în România SUV-ul compact Tiguan. Versiunea ajustată estetic şi tehnic a gamei germane dezvoltate pe arhitectura Golf, acum disponibilă şi cu tracţiune faţă (alături de 4x4), este oferită în această perioadă cu un preţ minim de 19.479 de euro (inclusiv TVA). Aşadar, un SUV Tiguan (e drept, fără trac ţiune integrală, dar, altminteri, cu toate avantajele