Piata de comert electronic din Romania va ajunge in 2012 la 1 mld. euro, triplu fata de valoarea din 2011, conform lui Daniel Nicolescu, CEO al procesatorului de plati online ePayment. Compania a anuntat miercuri extinderea in Ungaria – vezi ce planuri are grupul in urmatorii ani.
CEO-ului liderului de piata din Romania pe segmentul de procesari de plati online spune ca evolutia rapida a pietei de comert electronic se datoreaza noilor produse ce vor facilita platile, increderii mai mari a clientilor in mediul online dar si a viitoarelor intrari ale unor jucatori mari pe piata de comert electronic. “Ganditi-va ce se va intampla cand jucatori precum Carrefour, Cora, Zara, H&M sau IKEA vor intra pe acest segment si vor permite achizitia de produse pe online”, spune Nicolescu.
El subliniaza ca inca din primul semestru al anului curent se simte o evolutie pozitiva a segmentelor de servicii (crestere cu 63% fata de aceeasi perioada a lui 2010) sau de carti (crestere de 26%). Pe intreg anul in curs, compania estimeaza ca numarul de tranzactii online va creste cu 30-40%, pana la aproximativ 2,4 milioane tranzactii.
Piata de comert electronic, excluzand travelling-ul si plata utilitatilor, se va ridica anul acesta la circa 350 mil. euro in Romania, comparat cu 300 mil. euro in 2010, estimeaza seful procesatorului de plati ePayment, parte din grupul PayU, detinut de compania africana Naspers.
Ponderea platilor cu card difera in functie de industrie. Astfel, in traveling, circa 90% din plati se realizeaza astfel, in timp ce in retail doar aproximativ 10%.
ePayment a anuntat joi extinderea in Ungaria, unde are deja un birou local la care sunt angajati 8 oameni. “Piata din Ungaria ofera de asemenea oportunitati foarte mari – la o populatie de 10 milioane de oameni, valoarea pietei de comert electronic este de 625 mil. euro, dublu fata de Rom