La o întâlnire care avea ca temă inaugurarea Comandamentului Litoral, începând de astăzi, hotelierii din Mamaia au adoptat un ton extrem de tăios.
„Suntem buni numai să plătim taxe şi impozite. Ne gândim dacă mai merită să investim aici sau să investim la bulgari, aşa cum au făcut-o alţi colegi" a ameninţat Nicolae Bucovală, preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, care susţine că vorbeşte în numele hotelierilor din staţiune. „Intervenţia dumneavoastră nu mi s-a părut prea potrivită", i-a răspuns, iritat, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, de la prezidiu.
Motivele nemulţumirii
De unde provine însă această revoltă? Din faptul că, spune el, hotelierii au numai obligaţi, dar nu şi drepturi.
Bucovală spune că, de la începerea sezonului estival, hotelierii sunt controlaţi fără oprire de toate instituţiile abilitate ale statului. Unele dintre controale, spune el, sunt nefondate. Printre acestea se numără reclamaţiile referitoare la faptul că nu sunt gata camerele la timp, în condiţiile în care check-in-ul se face la ora 18.00, check-out-ul la ora 12.00, iar pentru pregătirea unei camere este nevoie de circa patru ore.
Un alt exemplu: „Turiştii scot din minibar produsele noastre şi pun slănina, laptele sau cu ce mai vin ei de acasă, iar produsele noastre se strică. Turiştii au toate drepturile. Noi, agenţii economici, ce drepturi avem?", a întrebat Bucovală. El a mai spus că cere, de mulţi ani, Ministerului Turismului adoptarea unui cod de comportament al turiştilor.
Nici în sud lucrurile nu stau mai bine
Ştefan Stanciu, reprezentantul unui hotel de trei stele din Mangalia, a fost la fel de vehement. „În decurs de trei luni de zile am schimbat 7.000 de becuri şi 300 de minibaruri", a declarat el, referindu-se la opririle de curent. Retoric, acesta se întreba dacă nu cumva salvarea turismului ar fi cre