Pasajul Basarab, cea mai mare lucrare de infrastructura rutiera urbana din tara, a fost inaugurat in urma cu aproape o saptamana si jumatate. HotNews.ro a prezentat atunci intr-un articol Cum s-a desfasurat traficul pe Pasajul Basarab in prima zi lucratoare: unde si de ce se formeaza blocaje, cum circula biciclistii si ce intersectii ar trebui reproiectate. Daca, insa, la inceput traficul din zona inca nu era stabilizat pentru ca putina lume aflase ca se poate circula pe pod, iar multi soferi inca nu au pus pasajul in ruta lor zilnica, acum lucrurile s-au mai schimbat. Dupa o saptamana si jumate traficul din zona s-a reorganizat, iar reporterii HotNews.ro au vrut sa vada cat de mult a ajutat Pasajul Basarab la degrevarea traficului pe Podul Grant, pe arterele paralele si in zona Garii de Nord.
De la inceputul proiectului Pasajului Basarab s-a vorbit despre faptul ca, pe langa scurtarea timpului de parcurgere din Militari si Drumul Taberei spre zona Piata Victoriei si zona de Nord, cel mai mare efect va fi cel de degrevare a traficului de pe arterele paralele, in special Podul Grant, zona Garii de Nord si Buzesti.
Astfel, reporterii HotNews.ro au urmarit principalele artere din zona la orele de varf ale diminetii, au analizat datele de la Centrul de Control al Traficului si au vorbit si cu specialistii din cadrul primariei Capitalei daca si cum s-a degrevat tarficul in jurul zonei Basarab.
Cum se circula pe Soseaua Virtutii, Podul Grant si Zona Garii de Nord
Din start trebuie precizat faptul ca pasajul Basarab "functioneaza" acum in plina vacanta de vara a elevilor si in plin sezon de concedii. Astfel, putem spune ca volumul de trafic este din start mai scazut fata de alte momente ale anului si ca o imagine cat mai corecta asupra traficului din zona se va putea contura dupa trecerea unui timp mai mare.
@N_P