În Monaco este zi de sărbătoare: are loc căsătoria între prinţul Albert de Monaco şi Charlene Wittstock. Principatul Monaco mizează pe mariajul princiar pentru a-şi relansa economia. Cifrele vorbesc de la sine. Consiliul Naţional Monegasc, echivalentul parlamentului nostru, a aprobat 4 milioane şi jumătate de euro pentru a face publicitate mariajului princiar.
Acest lucru arată importanţa evenimentului pentru Principat prin care speră să îşi relanseze economia. În special turismul care a scăzut cu 15 % din 2009 şi până în prezent. Sectorul reprezintă inima economiei ţării, cu 500 de congrese şi reuniuni pe an şi 780 000 de nopţi/an petrecute în hotelurile de lux ale ţării.
Autorităţile aşteaptă 200 000 de turişti şi nu numai clientela tradiţională formată din francezi şi italieni.
Principatul a făcut totul pentru a-i atrage : încercare gratuită a maşinilor de curse, numărul trenurilor a fost suplimentat, parcările vor fi gratuite, la fel şi cursele cu autobuzul, intrarea în muzee gratuită.
Dar Principatul doreşte să profite de eveniment şi pentru atragerea altor mari averi. Pentru moment, operaţiune seducţie îşi arată fructele : 90 % camere sunt deja ocupate dar rămâne de văzut dacă acest succes este doar unul punctual şi dacă revenire în masă a turiştilor va continua şi după terminarea mariajului.
O altă problemă importantă pentru economia ţării : refacerea reputaţiei deoarece Principatul a fost deseori acuzat de faptul că reprezintă un paradis fiscal care ascunde afaceri nu tocmai curate.
În Monaco este zi de sărbătoare: are loc căsătoria între prinţul Albert de Monaco şi Charlene Wittstock. Principatul Monaco mizează pe mariajul princiar pentru a-şi relansa economia. Cifrele vorbesc de la sine. Consiliul Naţional Monegasc, echivalentul parlamentului nostru, a aprobat 4 milioane şi jumătate de euro pentru a face publicitate