În ultimii doi ani şi jumătate reţeaua Dedeman a ajuns de la 12 la 24 de magazine, în urma unor investiţii de 150 mil. euro, cele mai mari din retailul autohton în perioada crizei.
Retailerul de articole de bricolaj şi materiale de construcţii Dedeman, controlată de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl din Bacău, şi-a dublat reţeaua de magazine în ultimii doi ani şi jumătate, practic de la izbucnirea crizei, şi continuă să se extindă, până la finalul acestui an urmând a fi deschise alte două unităţi.
Astăzi, în Baia Mare, Dedeman deschide al treilea magazin din acest an, după cele din Cluj şi Severin, iar până la finalul anului mai sunt programate încă două deschideri, dintre care una în Alba Iulia.
Investiţiile realizate în ultimii doi ani şi jumătate au dus compania pe primul loc în topul reţelelor de bricolaj, cu afaceri de 360 de milioane de euro anul trecut, iar pentru acest an creşterea veniturilor cu 10%, până la circa 400 de milioane de euro, este "în grafic".
În Alba Iulia, pe locul fostei fabrici Albalact
"În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor putem spune că suntem în grafic, conform planurilor şi bugetelor stabilite. Magazinul din Alba Iulia va fi deschis în octombrie-noiembrie pe un teren cumpărat de la Albalact. Pot spune doar că magazinul din Alba Iulia nu va fi ultimul deschis în acest an. Va fi penultimul", a precizat Pavăl pentru ZF.
Compania din Bacău a intrat în criză cu 12 magazine.
În 2008, când principalii concurenţi - Praktiker şi Bricostore - deschideau câte cinci magazine, Dedeman a finalizat doar două investiţii.
Ulterior, Dedeman a deschis 12 unităţi, în timp ce Praktiker şi Bricostore doar câte două.
Pavăl a profitat de scăderea preţurilor la imobiliare şi a cumpărat terenuri la "preţuri de criză", mizând şi pe sprijinul băncilor