Motociclişti profesionişti există şi în România, dar trebuie să-şi practice profesia cu bani aduşi de-acasă, în lipsa unei economii solide care să-i sprijine.
Transformându-şi pasiunea în profesie, motocicliştii din România, care iau în serios sportul pe două roţi şi se pregătesc permanent pentru competiţii naţionale şi internaţionale, trebuie să suporte şi costurile acestei profesii, dacă vor să o practice. În timp ce sponsorii vânează echipele de motociclişti în ţările cu economie solidă, pentru că ştiu ce beneficii le aduce acest sport, în România este greu să înţeleagă cineva că mai există şi altfel de sport în afară de fotbal, deci performanţa pe circuit e plătită cu bani de-acasă de către performeri. Chiar la sfârşitul săptămânii trecute, cea mai numeroasă echipă de motociclişti profesionişti din România a participat la comeptiţia de la Hungaroring, lângă Budapesta, concurând cu echipe din toată Europa.
Cristina Udrescu, Liviu Gheorghe, Florin Călin, Vali Kraus şi Alexandru Burac sunt Motomecanica, echipa lui „Balamuc” – Adrian Wacyckiwcz. „Avem în echipă cea mai vitezomană fată din România, care concurează cu băieţii la clasa B, oriunde mergem. La competiţii mai slăbuţe iese pe locurile 1-4, la cele mai serioase iese pe locurile 10-15 din 30-35 de participanţi”, spune Adi („Balamuc”) Wacyckiwcz, cel care a înfiinţat echipa Motomecanica, în urmă cu un an. Cristina a câştigat până acum locul 3 la Campionatul Est-European în 2009, a fost vicecampioană naţională tot în 2009, a câştigat locul 3 la Campionatul Naţional în 2010, Pole position Curse Serres (2 etape într-un week-end) în august 2009 şi locul 1 cursa II; a câştigat locul 3 la cursa I, locul 3 la Cursa Est-European Batajnica, în 2009, locul 3 naţional la Cursa Pannoniaring, în 2010 şi locul 15 la Alpe Adria, anul trecut.
„Asta înseamnă foarte mult ca valoare. S