Un serviciu de sanatate din Rajasthan, India, a lansat, sambata, o campanie pentru a tempera cresterea demografica si anume posibilitatea castigarii unei masini, sau a unei motociclete, unui televizor in schimbul... sterilizarii.
Oferta este valabila in perioada 1 iulie - 30 septembrie, iar castigatorii produselor sunt stabiliti prin tragere la sorti.
Desi realitatea este trista, pentru unii dintre cei mai saraci oameni de pe planeta, varianta mai convenabila este o masina, chiar daca este cea mai ieftina din lume, mai ales atunci cand se asteapta al cincilea sau al saselea copil si nu se stie cum se poate hrani, relateaza Corriere.
Avand in vedere ca estimarile arata ca in 2030,India - care are in prezent 1, 210 miliarde de locuitori ai sai - va deveni tara cea mai populata din lume, oferta serviciului de sanatate nici nu mai pare asa ciudata.
Cu toate ca obiectivul guvernului indian este realizarea unui numar de 21.000 de sterilizari pe an, deocamdata se asteapta ca aproximativ 6.000 de persoane sa raspunda pozitiv la oferta inedita.
Pana in prezent, au existat diferite initiative pentru a convinge populatia sa renunte la a mai face copii. Printre propunerile care n-au avut prea mult succes s-au numarat: sterilizare contra bani sau ulei; sterilizare contra unei pusti etc. In trecut, multe persoane au fost de acord sa se sterilizeze, chiar daca nu au primit nimic in schimb.
De data aceasta insa, exista o mare diferenta: statul indian se adreseaza intregii populatii, fara deosebire de sex, gen sau varsta.
Este inutil de subliniat faptul ca doar educatia, cresterea economica si imbunatatirea conditiei femeii pot controla cu adevarat cresterea populatiei.
Un serviciu de sanatate din Rajasthan, India, a lansat, sambata, o campanie pentru a tempera cresterea demografica