Într-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar pentru cele mai multe dintre statele Europei, Marea Britanie cheltuieşte miliarde de euro pentru construirea de autostrăzi suspendate şi tuneluri. Opinia publică britanică se întreabă însă dacă aceste proiecte nu sunt mult prea costisitoare pentru bugetul statului, informează BBC News. Simplu spus, britanicii, la fel ca şi românii, susţin că autostrăzile pe care le construieşte statul sunt prea scumpe.
Care sunt cele mai costisitoare proiecte ale Marii Britanii
Marea Britanie va inaugura, în curând, prelungirea M74, o autostradă suspendată cu şase benzi ce a costat statul britanic peste 733 de milioane de euro, aproape 90 de mii de euro pe metru de drum construit. Prelungirea M74 este al doilea cel mai costisitor drum britanic, fiind depăşit în ceea ce priveşte costurile de construcţie, doar de către legătura Limehouse, din cartierul londonez Docklands.
Locul său va fi luat însă în luna iulie a acestui an de către tunelul A3 din Hindhead, Surrey. El va fi cel mai lung tunel din Marea Britanie, pentru construcţia sa guvernul plătind suma de 414 milioane de euro, echivalentul a aproape 173 de mii de euro pe metru de drum construit.
În România, cea mai scumpă autostradă, de 55 de kilometri, urma să fie construită până în 2014 între Comarnic şi Braşov. Construcţia sa ar fi costat statul 1,5 miliarde de euro, mai exact 27 de milioane de euro pe kilometru de drum, respectiv 2.700 de euro pe metru liniar, de 64 de ori mai ieftin decât M74. Proiectul a fost însă anulat în 2010 după ce statul a eşuat în tentativa de a-l construi prin metoda parteneriatului public-privat.
Un kilometru "normal" de autostradă, respectiv într-o zonă cu un relief relativ plat şi fără lucrări "artistice", cum ar fi viaductele, costă circa 7.000 de euro în România, după cum rezultă din contractul atribuit recent de