Aeroportul International IasiAeroportul International Iasi a ramas in urma aerogarii din Suceava. Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Constantin Simirad, s-a aratat nemultumit de hotararea Guvernului de a aloca aproximativ 40 de milioane de euro pentru o singura aerogara. Cea din Iasi urma sa beneficieze de cateva milioane de euro prin Programul Operational de Transport, fonduri de care beneficiaza anual aerogarile cu un trafic sub un milion de pasageri. Simirad sustine ca fondurile trebuiau sa fie distribuite in mod echitabil. "Toti banii au fost dati la Suceava. Atat costa modernizarea aeroportului de acolo si s-a decis ca banii sa se duca in acea directie. Trebuia sa apara ghidul de acces legat de aceste fonduri, insa nu a fost lansat la momentul potrivit. Cand am dat de acest ghid, am fost purtati pe drumuri, si Suceava a luat tot", a afirmat Constantin Simirad, presedintele CJ Iasi.
Conform sefului institutiei judetene, pentru ca aerogara ieseana se se dezvolte, ar fi trebuit realizat un proiect mult mai amplu. "Trebuie sa intocmim un proiect pentru ca aeroportul sa ajunga serviciu de interes public. Aceasta lege trebuia data in regim de urgenta, insa lucrurile au facut sa fie favorizat cel de la Suceava", a adaugat Simirad.
Recent, CJ a luat decizia ca Aeroportul International Iasi sa fie modernizat pe etape. In primul stadiu vor demara lucrarile la constructia unei piste noi, costurile totale ridicandu-se la suma de 67 de milioane de euro.
Aeroportul International IasiAeroportul International Iasi a ramas in urma aerogarii din Suceava. Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Constantin Simirad, s-a aratat nemultumit de hotararea Guvernului de a aloca aproximativ 40 de milioane de euro pentru o singura aerogara. Cea din Iasi urma sa beneficieze de cateva milioane de euro prin Programul Operational de Transport, fonduri de care