Mii şi mii de videoclipuri au fost realizate şi difuzate în România ultimilor 20 de ani. Opulente sau modeste, ultrafinisate la montaj sau filmate din cântări live, clipurile nu reflectă neapărat valoarea pieselor, ci mai degrabă situaţia din portofelul plătitorului, care de cele mai multe ori este interpretul. Dacă pentru străinătate există de mulţi ani un top al celor mai scumpe videoclipuri din istorie, în România nimeni nu a reuşit încă să facă un clasament al acestora în funcţie de cost. De altfel, nu prea mulţi artişti autohtoni au avut curajul să spună cât au plătit pe aceste producţii, pentru că o sumă prea mică le-ar fi stricat imaginea bunăstării iar una prea mare ar fi iscat discuţii şi invidii în breaslă. Din destul de rarele declaraţii de acest tip, am reuşit să întocmim un top al celor mai costisitoare videoclipuri româneşti.
Fără să fi văzut cu ochii noştri facturile şi bazându-ne doar pe buna credinţă a declarantului, începem acest top cu videoclipul piesei „I Wanna” – Bob Sinclair & Sahara & Shaggy & Costi Ioniţă (2010). Vreo 150.000 de dolari ar fi costat marea creaţie de 3 minute şi 28 de secunde, pentru care filmările s-ar fi făcut în clubul lui Ricky Martin, din Miami. Costi Ioniţă şi domnişoara Sahara (numele de scenă al bulgăroaicei Andrea Teodorova) sunt direct responsabili de creşterea costului, pentru că au investit nişte mii de euro în hainele semnate de designerul Alexander McQueen, haine pe care le-au purtat la filmări.
70.000 de euro este nota de plată pentru videoclipul piesei „Ten Minutes” – Inna, filmat la Londra în 2010. Dar obrazul subţire cu cheltuială se ţine, nu-i aşa? Pentru că „marfa” avea să fie difuzată la televiziuni din străinătate, Inna nu a fost strânsă la buzunar şi a apelat la Paul Boyd, un regizor care a colaborat de-a lungul timpului cu artişti precum Celine Dion, Kylie Minogue, Sting, Shania Tw