- Social - nr. 815 / 2 Iulie, 2011 Sub acest titlu sugestiv in cadrul Muzeului de Istorie Sighisoara, la initiativa muzeului brasovean "Casa Muresenilor”, este deschisa expozitia itineranta avand ca tema casete publicitare aparute in prima gazeta romaneasca din Ardeal denumita "Gazeta de Transilvania”. "Casa Muresenilor” din Brasov este muzeul care detine memoria si colectia primului ziar "Gazeta de Transilvania” scrisa in limba romana. Expozitia dedicata reclamei este rodul muncii de cercetare asidue si extrem de laborioase de aproape un an a muzeografei Marinela Barna, cea care a prelucrat informatia prin consultarea catorva mii de ziare de epoca, de la primul numar al "Gazetei de Transilvania” din perioada 1838 si pana in anul 1938, primii o suta de ani de presa romaneasca. Au fost selectate secvential 300 de reclame publicitare din alte cateva mii. Dr. Valer Rus, directorul muzeului brasovean, ne-a dat un scurt interviu, spunand ca, prin intermediul expozitiei, avem posibilitatea sa cunoastem Ardealul asa cum a fost el, cu luptele, razboaiele, conflictele si nenorocirile ce bantuiau si atunci lumea. Expozitia este structurata pe temeiul "piramidei lui Maslow”, incepand cu nevoile primare ale omului, cu cat sunt mai indeplinite se ajunge spre varful piramidei, spre cultura, incepand cu alimentatia de zi cu zi: mancare, bautura si, apoi, cu ceea ce inseamna tesaturi, imbracaminte, moda, transport, cosmetice, asigurari de sanatate. Nu lipseste domeniul medical, instrumentatie si medicamente, carti, librarii, tipografii, lucruri distractive - petrecerea timpului liber, cu invitatii publicitare, ce indemnau cititorul reclamei spre teatru si circ, ajungand sa fie conturate chiar prin reclama nevoile spiritual-culturale ale omului acelor vremi. Aproape toate reclamele sunt produse realizate si vandute in Transilvania de comercianti ardeleni, inclusiv se pot vedea recl