În această vară vor demara procedurile de selecţie a unor proiecte care vor transforma bătrânul fluviu într-un magnet pentru investitori. Lucrările de îmbunătăţire a condiţiilor de navigaţie şi de dezvoltare a porturilor cu potenţial turistic vor fi primii paşi concreţi în aplicarea Strategiei Dunării.
Începutul lunii iulie 2011 marchează, în România şi nu numai, începutul implementării Strategiei Uniunii Europene pentru regiunea Dunării. În cadrul acestui megaproiect, ţării noastre îi revine coordonarea domeniilor prioritare „Transport - navigabilitate" (împreună cu Austria), „Cultură, Turism şi îmbunătăţirea relaţiilor dintre persoane" (împreună cu Bulgaria) şi „Protecţia faţă de riscurile de mediu" (împreună cu Ungaria). De aceea, investitorii care şi-au propus să acţioneze într-unul dintre aceste domenii ar trebui să fie de două ori mai atenţi de-acum încolo, pentru că vor începe să „curgă" licitaţiile de atribuire a diverselor lucrări şi/sau servicii necesare în aplicarea Strategiei Dunării.
Începe bătălia pentru miliardele UE
Pentru început, sunt anunţate licitaţii din domeniul Transport, dar în această vară vor demara competiţiile şi în celelalte sectoare prioritare, au anunţat oficialităţile prezente la confereinţa de lansare a implementării Strategiei Dunării, desfăşurată la finele săptămânii trecute în judeţul Tulcea. Ministerul Transporturilor va derula o bună parte din proiecte în cadrul Strategiei Dunării. „Cele mai importante proiecte pe care le derulăm sunt modernizarea Canalului Dunăre-Marea Neagră, modernizarea Canalului Poarta Albă - Midia - Năvodari, îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre pe sectorul Călăraşi-Brăila şi pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării (n.n. - aici, licitaţiile vor începe în august), introducerea Sistemelor Inteligente de Transport Naval RO-RIS, execuţia Podului rutier la km 0+540 al Canalu