Specialistii in travel management folosesc tot mai des retelele sociale, la nivel global, in programele calatoriilor de afaceri. Cebeneficii obtin astfel managerii firmelor de profil?
Aproape 60% din managerii care se ocupa de calatoriile de afaceri alefirmelor cred ca folosirea retelelor sociale ii ajuta sa inteleaga mai bine ce este important pentru calatori si sale anticipeze nevoile. In urma cu un an, numai 40% erau de aceasta parere, arata un studiu alcompaniei de solutii de plati de servicii de turism de afaceri AirPlusInternational.
Totusi,ceea ce se afla de pe retele sociale nu se concretizeaza intotdeauna in actiuni inceea ce priveste alegerea furnizorilor. Spre exemplu, doar 42% din respondentispun ca retelele sociale ii ajuta sa isi selecteze partenerii in functie deinformatiile impartasite de turisti.
66%din cei chestionati, in crestere cu 18% fata de anul trecut, afirma si caretelele sociale cresc satisfactia celorcare calatoresc, prin faptul ca pot impartasi in timp real experientele avute.De altfel, 40% din respondenti spun ca aceste site-uri imbunatatesc relatiile simorala celor care calatoresc. Ponderea celor care considera asta s-a dublatfata de 2010. Doar 10% din manageri spun ca retelele sociale suntnefolositoare, iar 13% spun ca nu isi dau seama cum ii ajuta.
Avandin vedere felurile diferite in care profesionisti din turismfolosesc retelele de socializare pentru a imbunatati programele de corporatetravel, nu este de mirare ca a crescut si numarul celor care folosesc astfel decanale, de la 77% in 2010, la 83% in acest an.
Mai mult, 40%dintre respondenti spun ca numarul turistilor corporate din compania lor carefolosesc retelele sociale pentru a face recomandari legate de turism a crescut.
Inceea ce priveste platformele folosite, profesionistii din domeniu au preferinteclare. Cei ma