Rezultatele celei mai proaspete sesiuni de bacalaureat nu trebuie sa mire pe nimeni. Panseurile pe tema data emanate de elevi starnesc un haz mai catranit decat orice insipid umor negru englezesc. Scolari pretendenti la absolvirea examenului de maturitate, care nu cunosc o iota din Luceafarul eminescian, sunt reale cataclisme de cultura cu efect intarziat.
Simpla coincidenta sau, dupa caz, circumstanta atenuanta, ei sunt oglinda fidela a unui ministru al Invatamantului. Acest om se lupta din greu cu gramatica limbii romane, dar tuteleaza infatuat si plin de suficienta un domeniu ce reclama prioritate zero. Din nefericire, doar teoretic. Un demnitar caruia i se dicteaza ce sa ingaime la o banala conferinta de presa nu are niciun drept sa infiereze intelectualitatea din Educatie la niciun nivel. El insusi este rezultanta unui calcul ratat.
Revenind, perlele insirate in salba stupiditatii pe foile de examen la proba de limba romana, doar pentru umplerea spatiilor albe interminabile, nu pot fi caraghioase. Ele doar starnesc un pufnet de ras momentan, apoi invoca divinitatea ca mirare: "Doamne, ce-i aici!".
La randul ei, matematica nu-si dezminte supranumele de "doamna cu coasa", pustiind coeficientii de promovabilitate. Pe imberbii cu viitoare pretentii universitare ii mai intelegi (cu greutate) ca integralele definite, calculul diferential si punctul de inflexiune al unui grafic de functie le sunt tot asa de familiare ca greaca veche si ideogramele de la capataiul ultimului samurai. Mai si insulta obiectul cu pricina, folosind cuvantul "asimota".
Ce te faci insa cand candidatii plaseaza Pontul Euxin la intrarea Dunarii in tara sau il dau pe Basarab I coleg de aviatie cu Agarici? Mai presus de acestea, troneaza nonsalanta cu care tinerii despre care vorbim trimit in derizoriu ceea ce ar trebui sa fie o importanta treapta a