Cu investiții-record și zeci de inaugurări, anul 2011 aduce o explozie a sistemului medical privat, dar și o diversificare a serviciilor oferite pacienților.
Investiții de circa o sută de milioane de euro finalizate anul acesta, planuri pentru încă o sută de milione de euro și zeci de inaugurări cărora cu greu li se mai ține șirul. Sunt reperele sectorului privat de sănătate în acest an, când clinicile și spitalele par să se înmulțească precum ciupercile după ploaie.
Explozia de unități private se datorează, pe de-o parte, faptului că cei doi ani de condiții economice dificile i-au determinat pe investitori să își amâne planurile, iar pe de altă parte, faptului că piața se maturizează, și jucătorii încep să se implice în proiecte de dimensiuni din ce în ce mai mari. Mai mult, cu greu găsești o companie de specialitate care să nu aibă măcar în plan deschiderea unui spital.
Așa că, deși părerile sunt încă împărțite, jucătorii au început deja să vorbească de o saturare a pieței pe anumite segmente. Astfel, Sergiu Neguț, director general adjunct la Regina Maria, menționa recent, în cadrul unei conferințe, saturarea segmentului de abonamente corporate, tendință identificată și de Robert Chițan, director de promovare-dezvoltare la Gral Medical. "Începând cu 2010, segmentul corporate a stagnat sau chiar a scăzut, acest lucru este sigur", spune managerul. "Serviciile de diagnostic vor avea aceeași soartă, atâta timp cât lună de lună se deschid numai clinici care oferă consultații și analize de laborator. Este timpul și pentru servicii care oferă tratamente totale sau în completarea tratamentului medicamentos pentru anumite boli din următoarele specialități: oncologie, ortopedie, cardiologie, neurologie, psihiatrie etc.", adaugă Chițan. Pe de altă parte, Mihai Marcu, președintele MedLife, afirmă că "dacă vorbim de piață la nivel de țară