BMW Seria 5 xDrive ne-a demonstrat cum știu nemții să transforme un model premium într-unul de lux și, mai ales, cum poți ajunge să plătești pentru o mașină cât pentru două.
Încă de la primul contact vizual cu modelul pus la dispoziție de reprezentanța BMW ne-am dat seama că ceva nu este în regulă. Venisem să testăm o berlină din Seria 5, confortabilă și bine dotată, dar aveam în față un "obuz" M5. Ne-am lămurit repede: 530d-ul pe care aveam să îl testăm era dotat, pe lângă tracțiunea integrală xDrive, cu pachetul M Sport ale cărui elemente de design schimbă radical mai ales partea frontală a mașinii. Și nu doar atât. Pentru "minuscula" sumă de 4.159,68 euro, dotarea opțională cu pricina pune la dispoziția doritorului o suspensie optimizată și alte câteva elemente de design interior și exterior caracteristice sportivelor bavareze din categoria M.
Pentru a merge până la capăt, mașina este echipată și cu jante specifice modelelor M, al căror cost "simbolic" ajunge la 1.344,35 euro.
Personalizare împinsă la extrem
Dacă nu v-ați dat încă seama, în cele ce urmează am decis să ne axăm mai puțin pe comportamentul rutier al Seriei 5, deja ridicat în slăvi de presa din întreaga lume, și să vă arătăm cum știu nemții să vândă o mașină al cărei preț de bază, fără TVA, este de 46.900 de euro cu 72.293,57 euro.
Culmea este că, după mai bine de 800 km parcurși la volanul acestui vehicul, am ajuns să apreciem fiecare euro "ascuns" în dotări opționale. Pe lângă cei 5.500 de euro justificați până acum prin pachetul și jantele din aliaj ușor M Sport, în dotarea opțională a BMW-ului 530d xDrive testat au mai intrat pachetul Advantage, adică faruri xenon, asistență la parcare, scaune încălzite și multe altele, în valoare de 2.268 de euro, sistemul de navigație Professional cu un cost de 2.108 euro, Adaptive Drive (2.167 euro), scaune față „Confort“ (1