MySpace, reteaua sociala odata preferata de adolescenti din toata lumea, a avut o ascensiune fulminanta si o cadere la fel de rapida. Manegementul prea grabit, dorinta de a face prea multe dintr-o data, dar si lipsa de interes a sefului NewsCorp au dus intr-un final la ingroparea retelei sociale in uitare, iar locul sau a fost luat de rivalul Facebook.
Daca in 2008, cand era foarte populara, reteaua avea aproape 75 de milioane de vizitatori unici in fiecare luna, in mai 2011 Myspace avea cu 34 de milioane mai putin.
Tinerii nu s-au plictisit pur si simplu de jucaria lor preferata, sustin specialistii. A fost vorba despre o serie de erori de management, combinate cu aroganta si volatilitatea perceptiei publice, care au lasat compania vulnerabila in fata Facebook, arata BusinessWeek.
Odata cu utilizatorii, au plecat si cei dispusi sa investeasca in publicitate: daca in 2009, compania avea venituri de 470 de milioane de dolari, acum mai aduce doar 184 de milioane de dolari.
Danah Boyd, specialist in retele sociale la Microsoft, sustine ca fluxul de intrari si iesiri intr-o retea sociala nu este constant si ca la un moment dat, o greseala poate opri acest flux complet. "E ca si cum ai tricota o esarfa si pe masura ce tricotezi obtii un material din ce in ce mai mare. Apoi, cineva trage de o ata de la baza si totul se desface", spune aceasta.
Cofondatorii retelei, Chris DeWolfe si Tom Anderson, au inceput lucrul la retea in 2003, incercand sa creeze o versiune imbunatatita a Friendster, o alta retea sociala foarte populara, care a fost si ea abandonata de utilizatori.
La inceput, MySpace a avut succes, uneori chiar si intamplator: administratorii au permis, din greseala, utilizatorilor sa introduca diverse coduri in pagina, schimband astfel culorile de background si personalizand site-ul. Optiunea a f