Vinurile slabe, tinere, cu pret redus si, mai ales, albe, demiseci sunt cele mai cautate vinuri din marile magazine, potrivit retailerilor. Ce branduri de vin pun romanii in cos?
“Clientul din Romania are un comportament total diferit, neavizat, in comparatie cu cel la nivel european, unde predomina vinul sec si unde vinul rosu are aproape aceeasi pondere ca si cel alb”, declara Paul Milosescu, responsabil cu achizitiile de bauturi in cadrul lantului de hipermarketuri Cora, pentru Wall-Street.ro.
Pe categorii, cele mai cautate vinuri de masa sunt Babanul (Murfatlar) si Muscatel (Vincon), care detin 60% din vanzari, respectiv 65% din volum. Un al treilea jucator puternic este si Sange de Taur (Tohani), cu o cota de 10% din vanzari si 11% din volum, potrivit lui Milosescu.
Dintre vinurile albe, primele clasate in preferintele clientilor Cora sunt Dry Muscat, produs de Jidvei, Premiat – Murfatlar si Schwaben Feteasca Regala de la Cramele Recas. “Fiind o categorie cu mai multe produse concurente, procentele nu sunt chiar atat de semnificative. Totusi, cele trei articole reusesc sa dezvolte aproximativ 17% din cifra de afaceri si 15% din volum”, explica oficialul lantului de hipermarketuri.
El mai spune ca, excluzand vinurile de masa, se observa o migrare a consumului spre vinul rosu, cel mai des cumparate fiind Beciul Domnesc Feteasca Neagra si Pinot Noir de la Vincon si Zestrea Pinot Noir, Merlot si Cabernet Sauvignon de la Murfatlar, care acopera 14% din afaceri si 15% din volum.
Dintre vinurile rose, vanzarile din magazinele Cora arata ca pe primele locuri se afla Busuioaca de Bohotin de la Vinia, urmata de Proles Pontica de la Vincon si Busuioaca de la Husi.
Oficialii lantului de supermarketuri si hipermarketuri Carrefour spun ca nu au observat schimbari in preferintele cumparatorilor in ultima perioada si ca in continuare consum