Sunt tentat sa afirm ca rezultatele dezastruoase de la bacalaureat cer demisia lui Daniel Funeriu, insa nu ministrul le-a scris elevilor lucrarile. Care sunt insa motivele pentru care a fost posibil acest esec rasunator, care dezvaluie o realitate dureroasa, si anume ca educatia in Romania este la pamant?
Cum de s-a ajuns ca, in fata unor subiecte de o dificultate medie (puteti evalua si dumneavoastra, Internetul este plin de baremuri), elevii sa capoteze? Ce sens are evaluarea orala a competentelor la Limba romana, unde adolescentii au obtinut calificativul maxim, daca la scris nu au fost in stare sa scoata peste 6?
Marturisesc ca nu ma mira aceste rezultate, cum nu m-a socat nici aprecierea ca scoala romaneasca produce "tampiti" (Traian Basescu). Pe multi, tara ii are la butoane, si sunt mediatizati zi-lumina, prin urmare in absenta unor modele de succes si in materie de expertiza, nu numai la turuit, cum sa transmiti tinerilor ca merita sa inghita cateva manuale, daca pot ajunge in frunte si din postura de mediocri?
Cei ce se inpira de la televizor sunt insa putini. Grosul celor care certifica faptul ca scoala se afla pe buza falimentului au ca sursa de informatie calculatorul, barul, strada, dascalul si familia. Asa ca, in conditiile date, starea vegetativa a instructiei nationale reprezinta o normalitate.
Scapati din maini de parintii care pleaca in fiecare zi la serviciu cu inima cat un purice, nestiind daca se vor intoarce acasa cu preaviz sau leafa diminuata, copiii care rezista tentatiei de a descoperi cum te caleste cartierul, gasca, smecheria, privesc spre dascali. Si ce descopera?
Profesori tineri, toba de carte, care-si pierd iute entuziasmul deoarece sunt platiti mai putin decat femeile de serviciu si portarii de prin ministere, deci realizeaza cata baza pune tara pe ei. Sau profesori mai in va