Ministerul Transporturilor are în plan să finalizeze până la sfârşitul lui 2012, an electoral, încă 276 km de autostradă, potrivit unor hărţi prezentate de instituţie. Astfel, România ar putea avea peste un an 590 de kilometri de autostradă, în condiţiile în care în prezent are doar circa 314 kilometri, situându-se la coada ierarhiei UE la capitolul autostrăzi.
În 2011 ar urma să fie deschise circulaţiei doar tronsoane parţial finalizate, precum şi autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti, cu o lungime de 42,5 kilometri. Restul autostrăzilor vor fi inaugurate în 2012, costul total al celor 276 de noi kilometri ce vor apărea pe harta infrastructurii din România începând de anul viitor ridicându-se la aproape 3 miliarde de euro.
La începutul anului 2011 Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) anunţa că va inaugura anul acesta 83 de kilometri de autostrăzi, la care urmau să se adauge încă 34 de kilometri de centuri la standard de autostradă. La jumătatea anului CNADNR a anunţat că anul acesta nu se vor finaliza în totalitate autostrăzile anunţate, ci doar parţial, urmând să fie funcţională câte o bandă pe sens.
Astfel, porţiunile care au cele mai mari şanse să fie deschise circulaţiei anul acesta, chiar şi parţial, sunt Medgidia-Constanţa şi Arad-Timişoara, la care se adaugă variantele de ocolire la standard de autostrada ale oraşelor Constanţa şi Arad.
Tot de anul viitor, Capitala va fi legată de Constanţa printr-o autostradă continuă, în condiţiile în care în trimestrul al patrulea al lui 2012, şi tronsonul Cernavodă-Medgidia va fi finalizat. Ministerul Transporturilor a reziliat în aprilie contractul pentru acest tronson cu francezii de la Colas, licitând din nou tronsonul la începutul lunii iunie, valoarea estimată a contractului fiind de 762,2 milioane de lei (175,8 milioane de euro) fără TVA. @N