Centura Bulevardul Muncii de Apahida, inaugurată sâmbătă, a fost construită cu o viteză medie de 2,4 metri pe zi. În cifre, atât durata în care s-au desfăşurat lucrările (cinci ani) cât şi preţul centurii (şase milioane de euro) au depăşit lungimea sa (patru kilometri şi jumătate).
Şoseaua, care se vrea a fi centura Clujului pe relaţia nord-est, Bulevardul Muncii-Apahida, este mai scurtă cu şase sute de metri decât cel mai lung bulevard din oraş, Bulevardul Muncii, care are 5,1 kilometri.
Pentru construirea centurii a fost nevoie de cinci ani. Proiectul a început în vremea în care Emil Boc era primarul municipiului Cluj-Napoca, iar sâmbătă, acelaşi Emil Boc a inaugurat finalizarea lucrărilor şi deschiderea traficului din postura de prim-ministru al României.
În urma unui calcul, viteza cu care s-a lucrat la cele două benzi de care dispune centura a fost de aproximativ 2,4 metri pe zi, iar costurile au depăşit suma de şase milioane de euro.
Inaugurare fără panglică
Luat la rost de politicienii din opoziţie pentru faptul că participă la numeroase tăieri de panglică, Emil Boc a inaugurat sâmbătă centura printr-o nouă modalitate. A renunţat la panglici şi a mutat doar semnul de circulaţie care interzicea accesul maşinilor pe noua şosea.
În urma deschiderii circulaţiei pe varianta ocolitoare, vor fi scoase din oraş 3.000 de maşini de mare tonaj, zilnic, a declarat premierul. „Centura va scoate traficul greu din Cluj-Napoca dinspre nordul municipiului şi îi va scăpa de acest coşmar pe clujeni“, a spus Boc, care a dat asigurări că până în toamnă vor fi finalizate lucrările şi la centura Vâlcele-Apahida, care va scoate în totalitate traficul greu din oraş. Pe noua variantă ocolitoare, limita de viteză este de 80 de kilometri la oră.