Sistemul, legea educației, nivelul elevilor sau condițiile dure de supraveghere sunt câteva din cauzele înaintate de cei implicați. În Severin, bac-ul se vede diferit din perspectiva unui liceu cu niciun elev promovat, față de cea a unuia cu medii fruntașe.
Mihai Mijache, directorul Colegiului Tehnic de Transporturi Auto, explică situația în care a ajuns unitatea pe care o conduce, aceea de a nu avea niciun elev promovat la examenul de bacalaureat.
„Acest examen s-a organizat după vechea lege a educației și s-a văzut încă o dată că este nevoie ca această lege să fie schimbată. În metodologia curentă, elevii liceelor tehnice nu au avut nicio probă specifică calificării lor.
Subiectele de la Colegiul tehnic de Transporturi Auto au fost asemănătoare cu cele din liceele cu profil umanist, în condițiile în care la noi se studiază această materie două sau trei ore pe săptămână. Liceele tehnice nu au putut ține pasul, în condițiile în care au avut parte de aceleași subiecte ca în cazul liceelor teoretice”, spune directorul.
Mihai Mijache vorbește și despre nivelul la care se află elevii liceului tehnic pe care îl conduce.
„Elevii de la liceele tehnice vin aici pentru o meserie, ei nu sunt pregătiți să susțină un examen de bacalaureat cu un nivel atât de dur cum a fost cel de anul acesta. Subiectele au fost mult peste medie, iar elevii au fost depășiți de dificultatea lor.
Anul acesta, liceul nostru a avut trei clase din șapte, de elevi care au venit pe ruta progresivă, adică nu au absolvit examenul de capacitate. În plus, pe parcursul anilor de liceu, mediile nu au depășit pragul cinci sau șase, așa că nu puteau mai mult la bacalaureat”
Totodată, cel care are frâiele liceului Auto încearcă să găsească soluții pentru a ridica gradul de promovabilitate în sesiunea următoare a examenului și pentru a redresa imagin