Reţeaua bucureşteană de metrou s-a îmbogăţit în ultimele două decenii cu 11 staţii, ajungând în prezent la 51, însă Ministerul Transporturilor anunţă că în următorii zece ani va finaliza mai mult decât dublu faţă de ce există în prezent, adică încă 65 de staţii.
Luând în calcul ritmul mediu de construcţie a reţelei bucureştene de metrou din ultimii 21 de ani, de circa o staţie la doi ani, Capitala ar putea avea încă 65 de staţii de metrou abia peste 124 de ani, potrivit calculelor ZF. Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii, este ceva mai optimistă şi speră să construiască totul nu în 124 de ani, ci în zece.
"În următorii zece ani este prevăzută execuţia altor 65 de staţii cu o valoare totală de 8,5 miliarde de euro. Eu sper ca ceea ce s-a întâmplat în trecut, să avem zeci, mii de lucrări începute şi neterminate, să nu mai fie o linie directoare în statul român", a declarat vineri Boagiu după inaugurarea a două noi staţii de metrou de pe magistrala 4 Gara de Nord-Lac Străuleşti. Cele două staţii, Jiului şi Parc Bazilescu, care au costat 72,5 milioane de euro fără TVA, se numără printre puţinele realizări post-decembriste la nivelul reţelei de metrou din Bucureşti.
De altfel, în ultimii 21 de ani, au fost inaugurate doar 11 staţii din totalul de 51, câte are în prezent Capitala. Reţeaua de metrou din Bucureşti are o lungime de circa 70 de kilometri, dintre care în ultimele două decenii au fost inauguraţi 12,4 kilometri, toţi începuţi încă din perioada comunismului. Spre exemplu, circa 50% din lucrările de structură ale tronsonului de metrou de 2,6 kilometri, inaugurat vineri, precum şi o parte din staţia Jiului, au fost realizate în urmă cu mai bine de 20 de ani.
Problema metroului este cu atât mai stringentă cu cât în prezent reţeaua de transport deţine doar 3,5% din lungimea de transport public a Capitalei, dar