Poliţia se confruntă cu un nou gen de „furturi auto" în cazurile celor care nu mai au bani să îşi achite ratele pentru maşinile cumpărate în leasing, dar refuză returnarea autoturismelor.
La Galaţi, un important centru economic ce părea de neclintit în faţa crizei, încep să apară semnele căderii economice. A ajuns pe locul 3 în clasamentul judeţelor cu cele mai mari descreşteri a contribuţiei la PIB, scăderea de 791 milioane de lei, de la 10,88 miliarde la 10,09 miliarde lei, sugerând că economia gălăţeană se află într-o situaţie critică.
Alt efect al crizei este desfiinţarea a peste 6.000 de IMM-uri, fapt ce a determinat dispariţia a zeci de mii de locuri de muncă. La astea se adaugă austeritatea din sectorul bugetar şi reducerile de salarii din cel privat. Tot o consecinţă a crizei este şi faptul că populaţia şi firmele ce mai funcţionează la Galaţi se plasează pe primul loc în clasamentul naţional al datornicilor către bănci, cu o rată de 14,7% restanţe la plata creditelor.
Potrivit statisticilor BNR, în aprilie restanţele gălăţenilor la plata împrumuturilor bancare erau în valoare totală de 150 milioane euro. La credite în valută, valoarea totală a împrumuturilor este de 1,028 miliarde lei, din care 539 milioane, credite de consum şi 477 milioane, credite pentru locuinţe. În lei, gălăţenii au împrumutat 804 milioane, din care 627 milioane credite de consum, 38 de milioane credite pentru locuinţe şi 131 milioane pentru alte scopuri.
Gălăţenii înregistrează restanţe în valoare de 293 milioane lei la plata creditelor în lei şi de 308 milioane lei la plata creditelor în valută. Efectele crizei sunt resimţite şi prin ascensiunea în acest an a unui nou tip de infracţiune, "furtul" de maşini cumpărate în leasing, "hoţii" fiind chiar potenţialii pro-prietari, care nu mai sunt în stare să îşi plătească ratele, dar care refuză să returneze autotu