Infinit: Relaţiile publice încă nu au ajuns la momentul în care să folosească toate avantajele mediului online
Pastel: PR-ul online nu înseamnă să ai doar o pagină de Facebook
Ginger: În România, PR este mai mult tactic decât strategic
Adaptarea la noile medii de comunicare reprezintă, în momentul de faţă, punctul stab al relaţiilor publice din România. "Punctul slab al relaţiilor publice pe piaţa locală este adaptarea la noile medii, în special adaptarea la mediul online", consideră Alex Cernătescu, CEO Infinit Solutions. El a mai explicat că relaţiile publice încă nu au ajuns la momentul în care să folosească toate avantajele mediului online. "De exemplu, social media impune business-urilor să-şi regândească stilul de comunicare. Această transformare constă în faptul că fenomenul social a pus reputaţia clientului direct în mâinile publicului. Clientul sau compania care iniţiază un mesaj nu-l poate controla până la final, consumatorii fiind cei care hotărăsc în ce manieră îl comunică la rândul lor", a declarat acesta, pentru Curierul Naţional.
Este nevoie de o strategie
De asemenea, Alexandra Manea, PR Executive al Pastel Group, este de părere că este nevoie de o strategie pentru PR-ul din online. "Nu, PR online nu înseamnă să ai o pagină de Facebook pe care să o laşi pur şi simplu undeva într-un colţ al identităţii organizaţiei tale", a afirmat ea, pentru Curierul Naţional.
Alexandra Manea ne-a mai explicat că aşa cum în PR-ul offline vorbim despre strategii, iar comunicatul de presă, pitch-ul de presă sau vizita de presă sunt nişte tool-uri, tot aşa, pentru a avea un discurs coerent, şi în online este nevoie să vorbim despre o strategie, de un fir roşu pe care să îl urmăm.
Conştientizarea necesităţii PR-ului
Printre alte aspecte la care industria locală de relaţii publice ar mai trebui să l