În cazul în care turistul este nemulţumit de servicii, trebuie să sesizeze agenţia turistică, dar şi conducerea hotelului unde a fost cazat
ANPC: Analizaţi cu atenţie contractul cu agenţia înainte de a-l semna, pentru că semnarea implică asumarea consecinţelor
Foarte mulţi români s-au trezit că au cumpărat bilete de avion false şi cazări care nu corespundeau realităţii
A venit vara şi odată cu ea sezonul concediilor, momentul mult visat şi planificat îndelung de fiecare dintre noi. Însă, cum agenţiile de turism nu sunt întotdeauna sincere în privinţa ofertelor, iată ce trebuie să faceţi pentru a nu vă lăsa păcăliţi de ofertele mincinoase vândute de unele agenţii, sau cum să ripostaţi, dacă vacanţa în care ar fi trebuit să vă încărcaţi bateriile după un an de muncă se dovedeşte a fi un adevărat coşmar.
Curierul Naţional a vorbit cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi vă spune care sunt drepturile dumneavoastră în cazul în care agenţia de turism vă păcăleşte şi cum puteţi obţine despăgubiri dacă aţi fost nedreptăţit.
În primul rând, atunci când vreţi să cumpăraţi un pachet de servicii turistice de la agenţiile de turism din Romania, este foarte important să solicitaţi informaţii complete despre pachetele respective, agenţiile fiind obligate să ofere toate detaliile cerute de consumatori.
Mai mult, solicitaţi în scris informaţii complete despre întreg pachetul de servicii pe care doriţi să îl achiziţionaţi: localitatea de destinaţie; ruta de parcurs; mijlocul de transport utilizat şi caracteristicile acestuia (clasificare); tipul unităţilor de cazare şi informaţii în legătură cu acestea; serviciile de masă oferite; durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, asigurări de sănătate necesare; cuantum avans şi termen pentru achita