Adorată în egală măsură de cei mici şi de către adulţi, ciocolata este una dintre ispitele culinare irezistibile. Pe zi ce trece, acest produs este tot mai sofisticat, şi ca şi compoziţie, şi ca design. În plus, ciocolata, afrodisiacul îndrăgostiţilor, a devenit un produs care poate fi folosit cu uşurinţă în crearea de opere artistice şi chiar a unor articole vestimentare.
De ce iubim ciocolata?
Pornim într-o incursiune a lumii dulci-amărui a ciocolatei, pentru a afla ce este, cum a apărut şi cum a evoluat acest produs...
O definiţie a ciocolatei arată că aceasta este un produs alimentar obţinut dintr-un amestec de cacao, zahăr, uneori lapte şi diverse arome sau ingrediente. Ciocolata este servită, de obicei, sub formă de tabletă, baton, praline, îngheţată sau alte produse de cofetărie, dar şi în formă de licoare cremoasă caldă.
Deşi este mâncată de plăcere, consumul de ciocolată s-a dovedit a fi şi benefic organismului uman. De pildă, ciocolata amăruie face bine sistemului circulator. Alte studii au indicat efecte anticancerigene, de stimulator cerebral sau de inhibitor al tusei şi al diareei. La celălalt pol, s-a demonstrat că, în ciuda beneficiilor posibile, consumul excesiv de ciocolată poate favoriza obezitatea şi apariţia diabetului zaharat, avertismente pe care nimeni nu pare dispus, însă, să le ia în seamă.
Pe de altă parte, cultura populară romantică a atribuit ciocolatei proprietăţi afrodiziace puternice, adeseori fiind asociate plăceri senzuale provocate de consumul acesteia. De asemenea, componenţa de natură grasă şi zaharoasă a ciocolatei stimulează hipotalamusul, inducând o senzaţie plăcută, cu efect asupra nivelului serotoninei.
Ideea a fost folosită şi în campanii publicitare. De exemplu, campaniile publicitare ale Kandia induc ideea că ciocolata este un afrodisiac puterninc, asociind ace