România va avea, cel puțin teoretic, două autostrăzi care o vor lega de Europa de Vest, prin Ungaria. Cel mai devreme vom ajunge cu mașina pe autostradă în Ungaria în 2013. Sursa: Adi Pîclișan
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, va fi prezentă, marți, la Budapesta pentru a semna, împreună cu omologul său, ministrul Dezvoltării Naţionale, Pal Volner, Acordurile interguvernamentale româno-ungare privind conexiunea autostrăzilor între Arad - Nădlac (RO) şi Csanádpalota – Makó – Szeged (H) şi, respectiv, între Cluj Napoca – Santăul Mare (RO) şi Nagykereki – Szolnok (H).
Semnarea acordurilor va avea loc la sediul Ministerului Dezvoltării Naţionale de la Budapesta între orele 14.50-15.00 şi va fi urmată de o conferinţă de presă (orele 15.00-15.15).
Noi abia am dat start la lucrări
Dacă ungurii au construit deja kilometri buni din autostrada care o va lega de România, Compania Națională de Autostrăzi din România a dat drumul la lucrări pe Arad - Nădlac abia pe 20 iunie, potrivit secretarului de stat Eusebiu Pistru.
„Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), prin Direcţia Regională de Drumuri Timişoara (DRDT) a dat pe 20 iunie ordinul de începere pentru proiectare şi construcţie a autostrăzii Nădlac-Arad . Termenul de finalizare, calculat din 20 iunie, este de 22 de luni, din care patru luni pentru proiectare şi alte 18 pentru execuţie”, declara Eusebiu Pistru la finalul lunii iunie.
Din 2013, cu mașina pe autostradă până în Ungaria
Primul tronson al autostrăzii care va lega România de vestul Europei va fi realizat de asocierea româno - portugheză Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, contra sumei de 115,8 milioane de euro. Lotul al doilea va fi proiectat si executat de compania germană Alpine Bau, suma fiind de 124,45 de milioane de euro. În total cei 38,8 kilometri de autos