Ca urmare a reglementărilor Hotărârii Guvernului nr. 139/2010, declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate trebuia să fie depusă, de la 1 iulie, exclusiv în formatul electronic.
Recent, s-a decis însă prelungirea acestui termen până la data de 25 iulie 2011, prevedere intrată în vigoare prin Ordinul 2215/2011, publicat în Monitorul Oficial, nr. 455 din 29 iunie 2011. Astfel, hotărârea precizează că "declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate aferentă lunii iunie 2011 poate fi depusă la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice, în format hârtie, semnat şi ştampilat conform legii, însoţit de declaraţia în format electronic, pe suport electronic, până la data de 25 iulie 2011". Pentru efectuarea propriu-zisă a depunerii acestei declaraţii prin intermediul mediului online, societăţile trebuie să deţină un certificat calificat de semnătura electronică, eliberat în condiţiile Legii nr. 454/2001, sau pot împuternici o altă persoană care deţine un astfel de certificat.
Certificatul digital se poate obţine de la una dintre cele trei firme acreditate prin lege cu privire la eliberarea semnăturii electronice.
Cei care nu depun formularul 112 sau întârzie depunerea acestuia, sunt pasibili de plata unei amenzi cuprinse între 500 şi 1.000 lei (persoane fizice) şi 1.000 - 5.000 lei (persoane juridice). În cazul în care angajatorul nu depune această declaraţie mai multe luni la rând, va fi declarat inactiv.
Ca urmare a reglementărilor Hotărârii Guvernului nr. 139/2010, declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate trebuia să fie depusă, de la 1 iulie, ex